מכתב התראה ללקוח שלא רוצה לשלם: מה צריך לדעת

מכתב התראה ללקוח לפני נקיטת הליכים משפטיים הוא מכתב שנשלח בגין אי תשלום או הפרת חוזה. מתי נשלח אותו ללקוח ולמה? כל הפרטים כאן.

מכתב התראה ללקוח

המכתב מיידע את הלקוח כי בכוונת נותן השירות לנקוט נגדו בהליכים משפטיים. המטרה של המכתב היא להסביר את הסיבות לכוונה בנקיטת צעדים משפטיים ולאפשר לו להגיב בנושא.

האם כדאי לשלוח מכתב התראה ללקוח שלא משלם?

יש מספר יתרונות משמעותיים בשליחת מכתב התראה ללקוח בגין אי תשלום:

  1. מעיד על רצון טוב

אנשים לרוב לא מעוניינים בהתעסקות משפטית ומעדיפים להימנע מכך במידת האפשר. שליחת מכתב טרם פנייה לצעדים משפטיים מראה לצד השני כי גם אתה אינך מעוניין בהגעה לשלב כזה ומעדיף לסיים את הסכסוך מחוץ לדלתות בית המשפט. זה גם מראה ללקוח כי היו בך כוונות טובות וכי במידה ותגיעו להליכים משפטיים, שגם לו הייתה אפשרות למנוע זאת.

  1. ראיה משפטית

מכתב התראה מנסח וקובע למעשה את יסודות התביעה עוד טרם הוגשה, כך שניתן להיעזר בו לביסוס עמדת התביעה בהמשך.

  1. מניעת ההליכים המשפטיים

היתרון החשוב ביותר של מכתב התראה הוא כי יש ביכולתו באמת למנוע את ההגעה לבית המשפט ולחסוך את העלויות הגבוהות של תשלום לעורך דין. במידה והלקוח יקבל את טענותייך, תוכלו לדון בנושא ולפתור את הבעיות ביניכם, מבלי לערב אף גורם אחר.

 

מתי כדאי לשלוח מכתב התראה ללקוח מעורך דין?

אנו ממליצים להיעזר בשירות עורך דין בכל מקרה הנוגע במכתבי התראה ללקוחות. עורך דין שמתמחה ובקיא בתחום המשפט האזרחי-מסחרי ידע לעשות את העבודה בצורה הנכונה וההולמת ביותר, ויחסוך לך בעיות משפטיות בעתיד.

גם במקרה ואין לך ניסיון בכתיבה משפטית, ואינך בטוח כי תהיה מסוגל לנסח מכתב רהוט ומסודר על מנת לשלוח אותו ללקוח. בנוסף, מכתב התראה אשר חתום על ידי עו"ד יכול להוות ראיה בבית המשפט, אשר מעידה כי עשית מאמץ כנה ואמיתי לפתור את הבעיות מול הלקוח ללא פנייה להליכים משפטיים.

כמובן שאם אתה בעל ניסיון מסוים בכתיבה משפטית ויודע כי אתה מסוגל לנסח מכתב כראוי, יש ביכולתך להימנע משכירת עורך דין לצורך השירות. אך, כמובן שחתימת עורך הדין על המכתב מעניקה לו תוקף חזק יותר ומצהירה על כוונות רציניות לפתיחה בהליך המשפטי, ויכולה להשפיע משמעותית על החלטת הלקוח. לכן, חשוב לשקול ברצינות את ההיעזרות בעורך דין, ולא להימנע מכך רק בגלל העלויות הכספיות.

 

האם כדאי להסתייע בשירותי עו"ד?

מטרת מכתב ההתראה היא, בין היתר, להרתיע את הלקוח ולהוביל אותו לשלם את החובות שלו אלייך, וכך למנוע את ההליך המשפטי. ניסוח המכתב על ידי עו"ד יתרום לאפקט ההרתעה כיוון שהמכתב יהיה מנוסח בצורה רהוטה, משפטית וגבוהה, ויפרט בצורה הטובה ביותר את התלונה כנגד הלקוח ואת האפשרויות שעומדות בפניו.

העורך דין ידע לנהל את הסיטואציה באופן הנכון, ובמידת הצורך, אם יוחלט להגיע להליכים משפטיים, יוכל לייצג אותך בתביעה. כיוון שהעורך דין כבר יכיר את המקרה שלך, ייחסך לך התשלום על פגישות היכרות למיניהן.

שאלות נפוצות

עלות מכתב התראה משתנה ותלויה בגורמים כגון, מורכבות התיק המשפטי, גובה החוב, ותק ומוניטין המשרד, אופי הסכסוך ועוד. בדרך כלל, העלות המינימלית למכתב, לפי כללי לשכת עורכי הדין, הינו 250₪ אך המחיר יכול להגיע גם ל- 10,000₪ למכתב אחד.

לא. מכתב התראה מעו"ד אינו מבטיח שהלקוח יפעל בהתאם למה שדרשתם. אך שליחתו בהחלט יכולה להגביר את הסיכויים להשיג את מבוקשכם.

לא. לא קיימת חובה בחוק לשליחת המכתב (מלבד תביעה על סכום קצוב בהוצל"פ), אך בדרך כלל מקובל לעשות זאת.

רוצה לשתף חבר\ה?

שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
שלח במייל

הזמנת מכתב התראה

זקוק\ה לייעוץ משפטי?

התקשר\י עכשיו לעו"ד אביתר כהן

זקוק\ה לייעוץ עורך דין?
כנס/י לבחירת שירות מתאים

או השאר\י לנו פרטים כאן למטה ונדאג שעו"ד ישוב אליך בהקדם

כתבות אחרונות